Kundtjänst (+46) 0703-244982

Försäljningsvillkor

Försäljningsvillkor

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på petiteoliviacollection@gmail.com

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Petite Olivia bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Petite Olivia. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Petite Olivia har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste Petite Olivia måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

2. Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU.

3. Frakt

En fraktkostnad om 29 kr tillkommer inom Sverige, en fraktkostnad på 99kr tillkommer i övriga världen.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

4.1 Faktura (endast inom Sverige)

Avgiften för att betala mot faktura är 29 kronor. Vi använder Klarna för faktura och du hittar deras villkor här: Http://länk till villkor

Betalningsvillkor: Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan skickats. Det är Betalpartner betalningsvillkor som gäller och du hittar dem här: Http://länk till villkor

4.2 Kortbetalning

Vi använder Betalpartners namn för säkra kortbetalningar.
Läs mer om Betalpartners namn här: Http://länk till villkor

4.3 Direktbetalning via internetbank.

Betalning via banken sker genom Betalpartners namn. Läs mer om Klarna här: Http://länk till villkor

5. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 14.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

6.  Transport

Petite Olivia ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

7. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till petiteoliviacollection@gmail.com

8. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Som kund hos oss erbjuder Petite Olivia även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.

9. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via e-post petiteoliviacollection@gmail.com innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss. Hittar du ej fakturan/kvittot, hjälper vi givetvis dig.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

10. Återbetalningar

Återbetalning sker via Betalpartners namn, eventuellt en betalpartner till, eller en till. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

11. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

12. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice på e-post petiteoliviacollection@gmail.com. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår Sekretesspolicy).

13. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 100 kr.

14. Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/